Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mosiądz, jak to ugryźć
#11
M60 a M63 to prawie zadna roznica. 3% to tyle co nic. Im wyzsza liczba tym wieksza zawartosc miedzi a mniejsza cynku. Tj M63 63%miedzi reszta cynk ewentualnie cos jeszcze. M80 80% miedzi itd.

Na allegr ojest dosc drogo. Szukaj hurtowni metali kolorowych. Kiedys jak uczylem sie w stolicy to tam byly dwa(ale napewno jest wiece) takie sklepy. Nazw nie pamietam ani nie powiem Ci gdzie byly bo nie znam adresu - wiem tylko jak tam dotrzec ale tez nie powiem bo droge znam tylko tak z widzenia Ząbki Kurde ale pomocny jestem Ząbki No ale na google napewno najdziesz. Ceny o wiele lepsze niz allegro, dotna Ci odrazu na gilotynie taki kawalek jaki potrzebujesz. Jak masz walcarke to bierz grubsze prety i blache sobie samemu przewalcujesz
Odpowiedz
#12
(07-29-2015, 06:50 PM)Erddill napisał(a): Oznaczeń mosiądzu nie rozróżniam ..ja kupiłem jak leciało Puść oczko . .

To nie dobrze. Biggrin Biggrin  Do grawerowania najlepszy jest M 65  ( podobno). Do emaliowania najlepszy ( 95 ) Biggrin

Na lutowaniu się nie znam bo lutowałem tylko miedź ( rury ) a tam żadnych problemów nie było.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
#13
(07-29-2015, 09:01 PM)simoniculus napisał(a): topnik boraks rozpuszczony w wodzie, po lutowaniu w elektrolit akumulatorowy (rozcieńczony kwas siarkowy), oksyda na zimno której używam http://allegro.pl/oksyda-czernienie-mied...46947.html

o dzięki, a ten boraks rozpuszczasz wg jakiejś instrukcji i gdzie można dostać elektrolit akumulatorowy?
Odpowiedz
#14
(07-29-2015, 09:31 PM)mnap89 napisał(a): M60 a M63 to prawie zadna roznica. 3% to tyle co nic. Im wyzsza liczba tym wieksza zawartosc miedzi a mniejsza cynku. Tj M63 63%miedzi reszta cynk ewentualnie cos jeszcze. M80 80% miedzi itd.

Na allegr ojest dosc drogo. Szukaj hurtowni metali kolorowych. Kiedys jak uczylem sie w stolicy to tam byly dwa(ale napewno jest wiece) takie sklepy. Nazw nie pamietam ani nie powiem Ci gdzie byly bo nie znam adresu - wiem tylko jak tam dotrzec ale tez nie powiem bo droge znam tylko tak z widzenia Ząbki Kurde ale pomocny jestem Ząbki No ale na google napewno najdziesz. Ceny o wiele lepsze niz allegro, dotna Ci odrazu na gilotynie taki kawalek jaki potrzebujesz. Jak masz walcarke to bierz grubsze prety i blache sobie samemu przewalcujesz

Dzięki, każda informacja ważna, do Warszawki mam za daleko, ale poszukam w swojej okolicy, co prawda na razie będę potrzebowała niewielkie ilości, na próby, ale jak ma być taniej, to warto się zorientować
Odpowiedz
#15
do zagotowanej wody w słoiku wyjściowym wrzucasz boraks i mieszasz, wrzucasz do momentu aż przestanie się rozpuszczać; elektrolit kupisz na większości stacji benzynowych litr około 5-8 zł czy jakoś tak
Odpowiedz
#16
lutowanie mosiadzu lutem srebrnym to katorga, sprawdzone und potwierdzone.
przyblizona wartosc to od PIŃCET do MYLJOOOOOOOOOOOOONA. Wycena moze sie znacznie roznic od rzeczywistej wartosci  Smutny
Odpowiedz
#17
Długo miałem problemy z lutowaniem mosiądzu. Teraz mam ich mniej ale nadal są. Mam to szczęście, że w Tarnowie są dwa sklepy z metalami kolorowymi i kilka sklepów z materiałami spawalniczymi, mogę więc zaopatrywać się na miejscu. Kupiłem topnik Instal Flux TLS-1 do lutowania spoiwami srebrnymi i wiele problemów z lutowaniem zniknęło. Lut srebrny bardzo dobrze płynie i pozostaje tam gdzie tego chcę. W internecie znalazłem go tutaj: http://www.lut-spaw.com.pl/materialy-lut...pniki.html Nie znam dokładnie jego składu ale na pewno jest to pasta z boraksu zarobiona chyba jakimś kwasem. Kupiłem też lut mosiężny. Niestety jego temperatura robocza jest wysoka wynosi ok. 900 st. C. i jest bliska temperaturze topnienia mosiądzu dlatego bardzo łatwo jest zniszczyć lutowany przedmiot. Dlatego póki co lutuję nadal srebrem i topnikiem TLS-1 a lut mosiężny wykorzystuję do lutowania spieków do stalowych prętów wykorzystywanych na rylce.
"Grawer Met" Paweł Tucki[url=http://www.facebook.com/MetaluBlask][/url]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości