RYLEC
RYLEC
witam, to jeszcze raz ja. Aktualnie się zastanawiam jakim rylcem można na obrączce 'wyryć' dookoła takie wgłębienia. zastanawia mnie też jak to się robi by tak idealnie dookoła to zrobić. jestem amatorem i próbuję wszystkiego sama więc jeśli pytania wydają się banalne to z góry przepraszam. ja jedynie szukam pomocy i pomyślałam że tu ją znajdę
Tak jak kageki napisał, tokarka, zerknij tutaj: http://www.jp.dei.pl/narzedzia_jubilerskie.html
jest tam mniej wiecej opisany proces, choć widziałem już systemy działąjące nieco inaczej: czyli wykrojnik- kółko, nastepnie dziurka w srodku, i taki kawałek srebra czy złota wyglądający jak gruba podkładka pod śrubę ,nasadza sie na trzpień i maszynowo ....przewija? czyli nasuwa sie ten krażek na trzpień co powoduje ze krązek jest zawijany na trzpieniu i tworzy obrączkę, nastepnie tokarka, zestaw norzy, zaleznie czy chcesz 1,2,3 rowki i jakiego ksztautu itp.
jesli chcesz ręcznie robić...to może odlew? wosk złotniczy, w nim sie łatwo rzeźbi/poprawia, i gotowe, po odlewie robisz poprawki pilnikiem.
Jak Zwykle Bart- rozumiesz mnie najlepiej
pierwszy raz widzę tą tokarkę i jestem zachwycona jej pracą! co do odlewu- nigdy nie próbowałam ani nie widziałam jak to się robi. brak mi doświadczenia w tej kwestii. da radę się tego samemu nauczyć? jestem dość kumata i szybko łapię więc chyba poszukam filmików i spróbuję sama coś pokombinować. Dziękuję bardzo za odpowiedzi. to był przykład obrączki a chodziło głównie o te rowki jak je zrobić ale już wszystko wiem
!
odnosnie odlewów.......to cała sztuka......
ja próbowałem i dałem spokój, chyba ze pokazowo, proste lanie z cyny jako przykład techniki itp.
widziałem odlewy w glinanych formach, da sie uzyskac dobre efekty.
A jesli chodzi o obecne techniki:
pierwsz sprawa model, do zrobienia recznie czy nawet są tokareczki złotnicze,jubilerskie zegarmistrzowskie..czy modelarskie, chyba proxton ma to w ofercie.
http://www.proxxon.com/
na stronie głownej masz tą tokareczke .